خودرو نگار

قدرت ...اصالت ...زیبایی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

خودروی بی نظیر شرکت کادیلاک ک حس لوکس بودن رو به همه ارزه کرد

وقتی سوار این خودرو زیبا میشوید اولین حسی که به آدم دست میدهد اینه است که انگار سوار یک هواپیمای لوکس شده اید.

این خودرو از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰ تولید شدو بین ایرانی ها هم از ارزش بالایی برخوردار بودو باکمی تامل به این جنتلمن زیبا میشه حس امنیت و آرامش رو درک کرد.سویل یک اتومبیل تماما لوکس در زمان خود بود ک به نوعی در عرصه لوکس بودن یک سبک جدیدی را با خود آورد.

این خودرو از مبلمان بسیار راحت و زیبایی برخوردار است که این صندلی های جلو تماما برقی بوده که صندلی راننده در 6 و صندلی شاگرد در 2 حالت قابل تغیر و تنظیم می باشد و همچنین از برخی آپشن های این خودرو لوکس میتوان به سیستم تهویه مطبوع این خودرو اشاره کرد این سیستم میتواند در صورت بالا رفتن دمای خودرو به صورت خودکار کولررا روشن میکندو یادرصورت کم شدن دمای اتاق به صورت خودرو بخاری روشن خواهد شد.

میتوان گفت که آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه .


از زیبایی های این خودرو میتوان گفت یکی از چیز هایی که به این خودرو ظاهر زیبایی داده این سپر کرومی و چراغ های 4تایی و جلو پنجره کرومی میشه نام برد و همینطور از دید عقب هم چراغ های مربعی عقب کاملا متناسب با فرم عقب این خودرو هست.


 درآخر هم میشود گفت که شرکت کادیلاک با ارزه این محصول همه جوره هوای سرنشینان را از لحاط راحتی ,امنیت خاطر وزیبایی ظاهری داشته است .


مشخصات انجین:

 

                       موتور

 

 

8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند

 

                       قطر سیلندر

 

05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )

 

                      کورس پیستون

 

98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )

 

                       حجم موتور

 

5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )

 

                      ترتیب احتراق سیلندر ها

 

1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2

 

                    طرز سوار شدن موتور به شاسی

 

اتصالات سه گانه لاستیک دار

 

                     سیستم سوخت

 

سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک

 

                     نوع احتراق

 

دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی

 

 

 

مشخصات ظاهری و تعلیق:

 

ابعاد تایر

 

15/70/215

 

 

ابعاد بدنه(طول/عرض/ارتفاع/فاصله دو محور)

 

5182/1824/1389/2903 میلی متر

 

سیستم تعلیق جلو

 

فنر لوله ای مجزا-بازو جناغی دوبل

 

سیستم تعلیق عقب

 

هیدرولیکی- شاخه ای HX با کنترل اتوماتیک

 

وزن خالص

 

1901 کیلوگرم

 

ظرفیت باک

 

79.6 لیتر

-100(اعلامی کارخانه)

 

11.5 ثانیه

حداکثر سرعت(اعلامی کارخانه)

180 کیلومتر بر ساعت

 

 

۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۹ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ملاقات با بچه غول محبوب خانواده شورولت (شورولت بلیزر نسل دو)

با دیدن خودروهای آمریکایی قدیمی ، ناخود اگاه به یاد قدرت ,استحکام  اصالت و بزرگی میوفتیم که با نگاه کردن به شرکت شورولت و بچه کوچولوی پاگندش( بلیزر) بیش از پیش پی میبریم.

سواری این خودرو طوری طراحی شده که راننده و سرنشینان خودرو احساس امنیت کنند . از این رو همین خاصیت های باارزش هست ک این خودرو را از دیگر خودرو های هم کلاسش متمایز کرده ,مثلا کمترکسی پیدا میشود از بین بلیزر و جیپ چروکی ,چروکی رو انتخاب کنه یا فورد برانکو رو به بلیزر ترجهیه بده...

 

تولید شورولت بلیزر از سال1969شروع وتا سال 1972 ادامه یافت سپس از سال1973 نسل دوم این خودرو وارد بازار شد که همین نسل(نسل دو) هنوز هم بعد گذشت این چندین سال در ایران طرفداران زیادی دارد.

و از لحاظ انجین هم محبوبترین انها نیز انجین 350 معروف بود که این محبوبیت را تا پایان تولید این نسل حفظ کرد. تمامی بلیزر ها دارای تجهیزات رفاهی کاملی بودند و داشپورد این خودرو هم به صورت سرتاسری بوده ک از پنتیاک گرندپریکس 1969 برداشته شده و اما درسقف,سقف هم مانند نسل قبل قابل برداشتن می باشد ولی منتاژودمونتاژ سقف کار خسته کننده وسنگینیست که نیاز به کمک چند نفری دارد.

مشخصات ظاهری:

طول

4683 میلی متر

عرض

1993 میلی متر

ارتفاع

1805 میلی متر

فاصله بین محور جلو و عقب

2705 میلی متر

ارتفاع خودرو تا سطح زمین در اکسل عقب

215 میلی متر

ارتفاع خودرو تا سطح زمین در اکسل جلو

223 میلی متر

ظرفیت باک بنزین

94.6 لیتر البته در نمونه های سفارشی  19.6 هم وجود دارد

 

 

مشخصات انجین :

نوع موتور

V8 شانزده سوپاپ OHV

قطر سیلندر

104.7 میلی متر

کورس پیستون

95.2 میلی متر

حجم موتور

6554 سی سی

نسبت تراکم

8.5 به یک

سیستم سوخت رسانی

کاربراتور 4 دهنه

حداکثر توان

175 اسب بخار در دور 3600

حداکثر گشتاور

393 نیوتن متر در دور 2800

سوخت مورد نیاز

سرب دار یا بدون سرب

 

مشخصات گیر بکس:

نوع گیربکس

3 دنده اتوماتیک

نسبت دنده 1

2.52

نسبت دنده 2

1.52

نسبت دنده 3

1.00

 

مشخصات تعلیق :

ضریب دیفرانسیل

3.07

نوع شاسی

نردبانی

سیستم تعلیق عقب

فنرهای شمش، اکسل زنده، کمک فنرهای لوله ای

ظرفیت بار قابل تحمل اکسل جلو

1632 کیلوگرم

سیستم تعلیق جلو

فنرهای شمش، اکسل زنده، کمک فنرهای لوله ای

ظرفیت بار قابل تحمل اکسل عقب

1700 کیلوگرم

ترمز عقب

کاسه ای

ترمز جلو

دیسکی

سیستم فرمان

هیدرولیک

شعاع چرخش خودرو

11.4 متر

 


۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰